niedziela, 28 sierpnia 2016

#1 Wywiad z...

"Wywiad z ..." to nowa seria wywiadów z bloggerami, ale i nie tylko. Przynajmniej mam nadzieję, że nie tylko. O udzielenie wywiadu będę prosić znajomych mi bloggerów, z czasem będę starała się o wywiad z jakimś autorem książek. Planuję taki wywiad dodawać przynajmniej raz na miesiącu, częściej jeśli znajdę chętne osoby. 

Dzisiaj wywiad przeprowadzę ze znajomym mi blogerem Dragonem, czyli Damianem- autorem opowiadań na wattpadzie i bloggerze. Dziewiętnastolatek, który uwielbia pisać, ale również poznawać inne historie. Aktualnie Damian prowadzi dwa blogi Nobody Can Save Me Now i Children Of Storm.
Zapraszam! 


Jak długo jesteś w blogosferze?
      W blogosferze jestem już od ponad 3 lat. Swojego pierwszego bloga założyłem 20 lutego 2013. Ta data na zawsze zostanie w moim sercu, bo rozpocząłem nowy etap w swoim życiu. Taki nowy ja, który przestał się gdzieś ukrywać w czeluściach internetu, a pisze otwarcie xD

Co Cię zainspirowało do założenia blogów i kiedy zacząłeś je pisać?
       Nie miałem jakieś wielkiej inspiracji do założenia blogów. To był bardzo spontaniczny pomysł mojej koleżanki, która uznała, że świetnie się spełnię jako bloger. Chyba się nie myliła xD Choć muszę przyznać, że owy pomysł chodził mi po głowie już od pewnego czasu, ale potrzebowałem "paliwa napędowego" do roboty, a ta dziewczyna je znalazła

Skąd bierzesz pomysły?
        Najczęściej to z głowy, ale często podczas oglądania jakiegoś filmu, słuchania muzyki czy czytania książki wpada mi do głowy pomysł na notkę. Wiadomo, że recenzje dodaje po własnym "skonsumowaniu" jakiegoś dzieła, a wenę na rozdziały mam najczęściej po czytaniu książek.

Czy ktoś inspiruje Cię do pisania?
         Moja własna wyobraźnia oraz sposób postrzegania świata jest wystarczającą inspiracją. Bywa, że nawet jedno słowo wypowiedziane przez osobę potrafi sprawić, że rozpiszę się na paręset słów. Oczywiście jakiś teledysk czy lektura potrafi mnie naprowadzić na jakiś pomysł, ale wszystko i tak ma swój początek w mojej głowie. Do niej miejcie pretensje, gdy nie ma rozdziału lub coś złego dzieje się w opowiadaniu xD

Lubisz pisanie? Czy to pomaga ci w życiu?
           Oczywiście, że tak. Pisanie, hmmm, pomaga mi się wyzbyć emocji, szczególnie tych złych. Szczęśliwymi chwilami dziele się z rodziną czy przyjaciółmi. Złe zazwyczaj przelewam na papier, dlatego moje opowiadanie "Nobody Can Save Me Now" ma tak ponury nastrój. Choć z drugiej strony pasuje on do całej koncepcji opowiadania. Czasami gdy mam doła to lubię sobie coś napisać, jakiś wiersz czy kawałek rozdziału. To mnie odpręża i uspokaja, a jednocześnie wycisza. Pisanie to moja ucieczka od zła tego świata.

Czy ktoś pomagał Ci w pisaniu?
            Oczywiście wszystkie recenzje czy rozdziały piszę sam, ale są osoby, które pomagają mi w redagowaniu tekstu -  na przykład Ty. Bądź inni moi znajomi, którzy czytają moje wypociny, a nawet oceniają je bardzo pozytywnie i wysoko. Ostatnimi czasy mój brat powiedzmy, że polubił moją twórczość i pomaga mi w poprawianiu tekstu. Szukaniu błędów czy jakiś literówek.

Chciałabyś wcielić się w rolę któregoś z bohaterów twoich opowiadań?
           Huh, to jest bardzo dobre, ale zarazem ciężkie pytanie. Z jednej strony pewnie, że tak, ale jako autor, wiem co się stanie z pewnymi osobami. Z moich historii, jednak nie. Jeśli chodzi o historię "Children Of Storm" to opublikowałem dopiero trzy rozdziały, więc ciężko stwierdzić czy chciałbym przeżyć ich przygody. Natomiast jeśli chodzi o postać Damiena z "Nobody Can Save Me Now" to chyba tak. Ze względu, że chłopak jest wzorowany na mojej osobie, przeżywa moje przygody. Ronson jest taki alter ego mojej osoby.

Czym jeszcze się zajmujesz oprócz pisania i szkoły?
               Spełniam się zawodowo jako obibok xD 
Ogólnie rzecz ujmując to pomagam rodzicom - uroki życia na wsi. Między innymi spędzam czas ze znajomi, uwielbiam odwiedzać kina, centra handlowe czy zajadać się w fast foodach. Obecnie jeszcze nie pracuje, ale po maturze się wszystko zmieni. Dorosłość już mnie goni, a więc ruszam na podbój świata.

Masz czasami dni, gdy nie masz weny, a termin publikacji posta zbliża się? Jak sobie z tym radzisz? Masz jakieś rady na brak dobrej passy? 
               Praktycznie ciągle tak mam. Nie lubię pisać rozdziałów na zaś, a tworzę je dopiero na parę dni przed publikacją. Owszem zdarza się, że mam dopiero kilka set słów, a publikacja jest następnego dnia. Staram się nie pisać na siłę, gdyż zazwyczaj nic z tego nie wychodzi. Lubię słuchać muzyki (zdecydowanie pomaga mi twórczość "Three Days Grace" czy inne piosenki, zależnie od humoru, pory dnia i innych czynników). Dobrym trickiem u mnie jest czytanie poprzednich rozdziałów opowiadania i przypominanie sobie co ma się zdarzyć dalej. Antidotum na brak passy jest również sen. Nawet pół godziny drzemki potrafi postawić mnie na nogi jako autora.




Jak traktujesz pisanie? Jako rozrywkę czy jako przyszłą pracę?
                Obecnie prowadzenie blogów, czy też pisanie traktuje jako swoje hobby. Na razie nie mówię nie karierze pisarskiej, ale póki co mam inne plany na swoją przyszłość. Pasażerowie samolotów strzeżcie się (if you know what i mean xD)

Jak łączysz blogi z życiem prywatnym?
                  Nie stwarza to dla mnie większych problemów. Raczej nie mam dylematów czy wyjść ze znajomymi czy napisać post. Staram się wszystko zgrać w czasie, a jeśli się nie uda to rezygnuje z rzeczy, która w danym momencie najbardziej mi przeszkadza (jeśli wychodzimy ekipą, wiem, że będzie tam ktoś kogo nie lubię, to zdecydowanie wolę zaszyć się pod kołderką z laptopem i pisać post). Uroki bycia introwertykiem.

Czy znajomi wiedzą o tym, że masz blogi. Jeśli tak, jak na to zareagowali?
                  Jakoś nigdy nie uważałem by ta informacja odmieniła ich życie. Niestety nie mają pojęcia, że prowadzę blogi. Bądź ja nie mam pojęcia, że oni wiedzą. W internecie nic się nie ukryje, ale blogi to mój taki mały świat, więc wolę póki co zostawić go dla zaufanych osób.

Masz dużo znajomych związanych z bloggerem lub poznanych dzięki blogowi?
                 Nie jest to duża liczba, ale dzięki temu znam świetnie osoby. Wiem, że mogę na nich polegać, posłużą mi pomocą czy cenną radę. Oczywiście vice versa. Uważam, że ludzie, którzy umiejętnie prowadzą blogi są bardziej otwarci na świat, można w rozmowie z nimi poruszyć więcej tematów, no i jest wspólne zainteresowanie - blogosfera.

Masz jakieś plany, na najbliższe miesiące związane z blogami?
                 Obecnie zaczynam drugą część swojej autorskiej trylogii "Nobody Can Save Me Now". Przez najbliższy rok(?) będę się dość udzielał w części "Only Stars Can Be Happy", plus oczywiście historia "Children Of Storm". Zmieniam trochę ich wygląd (czytaj - zamawiam szablony i inne dodatki), ale wielkich rewolucji nie przewiduje. Chcę w spokoju pisać opowiadania, a jeśli coś zdarzy się po drodze to zobaczę, wtedy co z tym zrobić.

Gdy trafisz na nowy blog zwracasz uwagę na jego wygląd? Uważasz, że jest on ważny? Czy może ważniejsza jest treść? Na swoich blogach sam dbasz o wygląd czy ktoś ci pomaga?
                    Wygląd jest nieodłączną częścią każdego bloga, jednak u mnie nie gra o dużej roli, gdy oglądam nowy blog. Bardziej obchodzi mnie treść, bo jeśli ktoś mnie zainteresuje to zazwyczaj zostaję:)

Niestety tworzenie kodów CSS czy innych rzeczy to dla mnie czarna magia. Kiedyś chciałem sam wykonać pewne rzeczy na bloga, ale skończyło się to zdenerwowaniem, obgryzionymi paznokciami i wypaloną paczką papierosów (szybko się denerwuje, gdy mi nie wychodzi coś, na czym mi zależy). Dlatego obecnie wolę zostawić tę pracę dla profesjonalistów, którzy potrafią to robić i jak dobrze to wykonują. Niestety nie jestem komputerowym geekiem, a moje zdolności informatyczne kończą się na włączeniu komputera i zalogowaniu się na Facebooku.

Wiem że czytasz książki, interesujesz się tym, więc co najchętniej czytasz?
                     Zdecydowanie rządzi u mnie fantastyka! Nie pogardzę lekturą młodzieżową (wszelkiego rodzaju Young Adult czy New Adult itp.), a ostatnio dla odmiany lubię sobie przeczytać jakiś kryminał, powieść science fiction, czy nawet (uwaga!) romans :D

Co najczęściej oglądasz? Polecasz jakiś film lub serial? 
                    Hmm, oglądam raczej wszystko. Nie mam jakiego ulubionego programu czy czegoś podobnego. 
Z kategorii film to mogę polecić "Tarzan. Legenda" lub "Warcraft" czy "Dracula. Historia Nieznana". Jeśli chodzi zaś o seriale to proponuję - Teen Wolf, Regin, Przeznaczeni, Bates Motel, czy 90210.





Masz jakąś radę dla początkującego blogera?
                    Hmm, chyba mam za mały staż by udzielać komuś rad xD
Przede wszystkim trzeba pisać sercem, być kreatywnym, potrafić zaciekawić czytelnika, i nie kopiować scenariuszy z miliona innych blogów. Kreatywność to podstawa, a najważniejsze to kochać to robić.
Fajnie jest też tworzyć video blogi, ale trzeba mieć gadane lub po prostu być zajebistym i porazić kogoś swoim stylem od początku.

Nagromadzenie wszelkiego rodzaju dodatków na stronie głównej odstrasza, a nie sprawia, że blog ma super wygląd.

Na koniec, czy polecasz jakieś blogi?
                   Mam wiele ulubionych blogów, na które często wchodzę i czytam, nawet jeśli nie zawsze komentuje. Jednak celowo nie wymienię żadnej nazwy. Autorzy ich doskonale wiedzą, że lubię tam wracać. Z reguły lubię każdy blog o książkach, a gdy ktoś pisze opowiadanie to musi mnie zaciekawić. 
Czytam wszystko, co przypadnie mi do gustu, a nazwy ich są po polsku i angielsku xD


Dziękuję i zapraszam na kolejne wywiady.
Pozdrawiam :*

1 komentarz:

  1. OMG ja taki sławny xD
    Dziękuję serdecznie za ten wywiad. Jesteś najlepsza! :)
    Wrzuciłaś nawet link do mojej ulubionej piosenki TDG, oraz trailer do TW <3
    Pozdrawiam :*

    truelifebydamien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń