środa, 20 stycznia 2016

BOOK TOUR- "Plaga samobójców" Suzanne Young



Plaga samobójców 
Cykl: Program część 1
Tytuł oryginalny: The Program
Autor: Suzanne Young
Tłumaczenie: Andrzej Goździkowski
Wydawnictwo: Feeria Young
Wydanie polskie: 2015
Liczba stron: 455



"[…] Program kradnie nasze wspomnienia i wymazuje emocje, a kiedy wychodzimy z ośrodka, przypominamy maszyny opuszczające linię produkcyjną. Jakbyśmy nigdy wcześniej nie zostali zranieni ani nie doznali zawodu. Czym tak naprawdę jesteśmy, jeśli pozbawi się nas przeszłości?"




Nagle pojawiła się nowa i zarazem dziwna choroba. 
Swoje żniwo zbiera wśród nastolatków. 
Popełniają samobójstwa, nie potrafiąc walczyć z cierpieniem, samotnością, smutkiem i rozpaczą po stracie znajomych, przyjaciół i rodziny. 
Wszystko dzieje się na ich oczach.
Czy wszyscy przetrwają, a może zostaną oznaczeni?
Czy odzyskanie pamięci jest możliwe? 


"Tak bardzo za nim tęskniłam, a przecież siedział tuż obok."


    Ta książka przyciągała mnie przez bardzo długi czas. Szczerze to cieszę się, że ciągle za mną chodziła, bo miałam możliwość poznania tej wspaniałej oraz intrygującej historii, która jest nie do podrobienia. Mimo, iż książka nie jest w stu procentach w moim stylu podobała mi się i to nawet bardzo. Choć w sumie nie wiem dlaczego. Może to przez tą wizję świata, którą stworzyła Suzanne Young. Świata niemożliwego, brutalnego i drastycznego. 


"Są rzeczy, które trwają wiecznie i odrodzą się w każdych okolicznościach."


   Szczerze, obawiałam się tej książki, ale to były błędne myśli. Zachwyciłam się tą książką, jest niesamowita. Inna niż wszystkie, które dotychczas czytałam. Nie zakochałam się w niej bez reszty, ale muszę powiedzieć, że jest jedną z lepszych książek, które ostatnio czytałam. 
     Autorka przedstawiła zupełnie inną wizję samobójstw. Przepełniła książkę smutkiem oraz melancholią, ale także gdzieniegdzie wplotła momenty wesołe oraz wspomnienia, przez które samotna łza spłynie po policzku. Suzanne Young należą się wielkie oklaski, gdyż stworzyła dystopię idealną. Autorka obrała pewien, ważny problem, który dotyka nas lub naszych znajomych codziennie. Stworzyła historię, w którą wkomponowała ten problem i stworzyła coś co pouczy, ale także pozwoli nam na chwilę wytchnienia od dnia codziennego. 
     Zdecydowanie, fabuła tej książki jest nietuzinkowa i nie do podrobienia. Mimo wielu obaw miło spędziłam czas przy tej lekturze, cięgle zaprzątając sobie głowę czy Sloane przypomni sobie wydarzenia sprzed Programu, a może uda się to James'owi. Czytając książkę nie potrafiłam się od niej oderwać, ciągle czytałam i czytałam... Skończyłam ją w zastraszającym tempie, mimo małych poślizgów. 


 "Nie da się żyć tak jak dotychczas. Z duszą przepełnioną bezbrzeżnym cierpieniem."


    Książka została napisana fantastycznie. Od pierwszych stron możemy wczuć się w sytuację i zagłębić się w świat Sloane. Z wielką łatwością możemy odczuć emocje bohaterki i poznać wszelkie wspomnienia, które z czasem zostają odsłonięte. Autorka stworzyła bardzo wyraziste postacie, o których nie sposób zapomnieć. Niektórych polubimy od razu, ale innych niekoniecznie. 
    Podsumowując, książka zabiera dech w piersiach, porusza do tego stopnia, że możemy uronić łzę lub cały potok łez. Po przeczytaniu ostatnich stron nie jesteśmy w stanie otrząsnąć się i powrócić do rzeczywistego świata, który utwierdziłby nas w przekonaniu, że to już koniec. Że skończyła się tak fantastyczna, wciągająca, inna i intrygująca historia. Nie wiemy co w tym momencie mamy ze sobą zrobić. Właśnie przez te uczucia, które wywołuje w nas ta książka, już od pierwszych stron, polubiłam ją i zostanie na długo w mojej pamięci. Pochłaniając ostatnie strony była w ciągłym szoku, gdyż nie mogłam pogodzić się z tym jak kończy się ta książka.


"Uznałam, że podoba mi się to uczucie- cierpienie pomagało mi oderwać myśli od tego, co najgorsze."


    Kto powinien przeczytać tę książkę? Zdecydowanie każdy kto nie boi się cierpienia, smutku i melancholii. Choć ta książka jest tak wielką mieszanką, że każdy znajdzie coś dla siebie i przypadnie do gustu każdemu, młodemu czytelnikowi. 
    Oryginalna, poruszająca, złożona z wielu elementów, które w końcu łączą się w całość- "Plaga samobójców" 
Polecam :) 


"Zasługujesz na takie życie, jakie sobie wymarzyłaś."



Książkę przeczytałam w ramach Book Tour'u organizowanego przez Książkowe kocha, nie kocha i Feeria Young


8 komentarzy:

  1. Plaga samobójców była według mnie w porządku, ale nie powaliła mnie na kolana - pojawiło się w niej za dużo zgrzytów i bardzo nie odpowiadał mi trójkąt miłosny. Niedawno przeczytałam jednak drugą część i według mnie jest ona o wiele lepsza, bo skupia się bardziej na samym Programie i epidemii, a tego najbardziej mi brakowało właśnie w Pladze.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka robi furorę na blogach. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kusi mnie ta powieść coraz bardziej :) Może kiedyś ją przeczytam :)

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka ta czeka na mojej półce i nie mogę się doczekać aż się za nią wezmę :)


    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/01/shadowhunters-obsesja-maej-czytelniczki.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej książce wiele pozytywnych opinii i chyba muszę ją wreszcie przeczytać! :D
    Dziękuję za recenzję, jest cudowna! :*
    Pozdawiam serdecznie i zapraszam do mnie: http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli ta książka jest dystopią idealną, to myślę, że mi również się spodoba. To zdecydowanie moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Opinii o tej powieści jest bardzo dużo, bardzo pozytywne. Postaram się zapoznać z nią bliżej :D
    Bardzo dobra recenzja! :)
    Pozdrawiam :*

    mlwdragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawi mnie ta książka i zapewne przy najbliższej możliwej okazji ją kupię:D

    OdpowiedzUsuń