wtorek, 11 sierpnia 2015

"Opowieść miłosna/ Love Story" Erich Segal- Miłość nie wybiera. To najważniejsza wartość w życiu.





Opowieść miłosna
Tytuł oryginalny: Love Story
Autor: Erich Segal
Wydawnictwo: Albatros
Wydanie polskie: 2014
Liczba stron: 144



"Uczucie może zaważyć na życiu człowieka. Może uczynić je pięknym, a może pokrzyżować wszystkie dobre plany."





Najsłynniejsza opowieść miłosna naszych czasów!
Bogaty Oliver Barrett IV jest studentem prawa na Harvardzie, który nie potrafi znaleźć wspólnego języka ze swoim ojcem Oliverem Barrettem III.
Jenny Cavillieri uczy się na uniwersytecie Radcliffe, jest córką cukiernika. 
Te dwie osoby łączy niesamowita miłość. 
Czy mimo wielu przeciwności  losu te uczucie przetrwa?



"- Oliver ? 
-Tak? 
-Ja nie kocham cię tylko, ot tak sobie... O Boże, co teraz będzie ? - Ja cię bardzo kocham Oliver."



  "Opowieść miłosna/ Love Story" to krótka książeczka, która poruszyła mnie dogłębnie i połamała moje serce na milion małych kawałeczków. Czuję się teraz zdruzgotana i moje emocje są poszarpane na strzępy. To co czuję po przeczytaniu tej książki jest niedopisania. To klasyka, którą każdy powinien przeczytać!

  Powieść może nie jest najgrubsza, najwspanialsza, gdzie autor posługuje się przepięknym językiem. Za to, ta książka została naszpikowana wszystkimi emocjami, zręcznie wplecionymi w fabułę przez Ericha Segala. Krzyczą one do nas, z każdego wypowiedzianego słowa oraz z każdej myśli, nawet tej niewyrażonej słowami, tylko sercem. Odczuwamy to wszystko z ogromną siłą. Każdy musi przeczytać tę pozycję i zdecydować co o niej sądzi.



"Pocałowałem ją jeszcze raz. Ale nie w czoło i nie lekko. Trwało to całkiem długą chwilę. Kiedy przestaliśmy się całować, Jenny wciąż trzymała mnie za rękaw.
- Nie podoba mi się - powiedziała.
- Co?
- To, że mi się podoba."



  Fabuła książki jest bardzo prosta oraz autentyczna. Niewyszukana, ale wywierająca na nas ogromne wrażenie. Bardzo cieszę się, że przeczytałam tę książkę. Jeśli jesteście ze mną już jakiś czas, wiecie, że nie przepadam za historiami miłosnymi. Teraz jest inaczej. Dzięki "Love, Rosie" przekonałam się do tego gatunku, a dzięki "Opowieści miłosnej/ Love Story" zakochuję się w nim. 

  Tak jak już gdzieś słyszałam, mimo upływu wielu lat ta książka ciągle jest czytana oraz z wielką chęcią do niej wracamy. Może to sentyment, a może to, to iż ta historia posiada coś w sobie. Coś niesamowitego, co nas przyciąga. 

  Jedynym minusem tej książki jest to, iż wątek dotyczący Jenny jest ubogi, nie został rozwinięty, wygląda jakby był niedokończony. Wiem, że główną postacią jest Oliver, ale uważam że warto byłoby poświęcić odrobinę więcej uwagi Jennie. Może, gdyby to zostało zmienione, ta książka straciłaby swój urok, a może warto byłoby zaryzykować. Nie chcę podważać autorytetu tego pisarza, po prostu wyrażam swoje zdanie. 
Zakończenie tej książki widziałam inaczej, ale plusem w tym minusie jest to, iż ta, cała historia nie została przesłodzona. 

Na koniec jeszcze raz powiem: ta króciusieńka książeczka to klasyka, którą wypada znać i podziwiać. 



"Kto kocha, nie potrzebuje nigdy mówić: przepraszam."



tumblr
Znając tę książkę powinniśmy wiedzieć, iż Erich Segal napisał najpierw scenariusz do filmu "Love Story" z 1970, następnie przed premierą filmu pozostała wydana książka, napisana na podstawie owego scenariusza.
Powieść od razu stała się Bestsellerem, a film zyskał ogromną popularność.
Prawdopodobnie, a raczej na pewno, film "Love Story" ma najlepszą linię dźwiękową. 

17 komentarzy:

  1. Wiem, że to klasyka i mam tę książkę w planach. Muszę ją koniecznie przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że nie znam książki, ale zachęciłaś mnie do przeczytania :)
    http://ksiazkomiloscimoja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytam tą recenzję i wydaje mi się, że skądś tą historię znam. Zaglądam do moich książek i tak, mam tą pozycję tylko w bardzo starym, pierwszym wydaniu z 1971 roku! Aż miło przypomnieć sobie, dawno przeczytane książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że jeszcze nie czytałam tej książki, ale zdecydowanie muszę to zrobić. Zachęciłaś mnie ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam film, a w sumie początek. Ale nie przypadł mi do gustu.

    Pozdrawiam, Insane z http://przy-goracej-herbacie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Może kiedyś znajdę czas na zapoznanie się z tym krótkim, ale naszpikowany emocjami klasykiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. 144 strony to nie tak dużo. Książkę da się przeczytać w jeden dzień,a skoro uważasz, że to klasyk, który każdy powinien znać, to czemu nie? :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem przekonana, jednak jeśli piszesz, że jest warta uwagi to może będę się za nią rozglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdyby nie fakt, ze to książka romantyczna - bym ją przeczytała z wielką chęcią! Hahaha. Nie jest to mój ulubiony gatunek, lecz wydaje się króciutka i z nieokreślonych przyczyn ta wzmianka o Oliverze IV i Oliverze III mnie rozbawiła.
    Buziaki!
    www.filigranoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoda, że tak mało stron ma ta książka ale i tak planuję po nią sięgnąć;)

    pokolenie-zaczytanych

    OdpowiedzUsuń
  11. Wstyd przyznać, ale o tej powieści nie słyszałam :x

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć! Nominowałam cię do TAG'u "7 gzrechów głównych książkoholika"!
    http://zaczarowana-me.blogspot.com/2015/08/7-grzechow-gownych-ksiazkoholika.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Książki nie miałem przyjemności czytać :/
    Recenzja świetna i powieść wydaje mi się być bardzo OK! :)
    O filmie chyba coś słyszałem :O

    truelifebydamien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Przykro mi to pisać, ale ta pozycja zdecydowanie nie jest dla mnie. Nie odnajduje się w tego typu powiesciach.
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Faktycznie króciutka książka :). Jakoś nie ciągnie mnie do czytania o zakochanych parach, ale skoro jest taka krótka, to w sumie czemu nie? Poszukam jej w bibliotece :).
    Hehe, zakochać się w romansach :P.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślę, że mogłaby mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na pewno przeczytam, muszę! Swoją recenzją tylko mnie zachęciłaś!

    Pozdrawiam - tylkomagiaslowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń